HTML

Népek gyűrűjében (a címadástól irtózom leginkább...)

2012.03.18. 19:34 liberal youth

 Megígértem, hogy írok arról, milyen emberekkel ismerkedtem meg, és merre jártam az elmúlt másfél hétben.

A megérkezésem utáni másnapon Peti javaslatára felkerestem egy itt tanuló szlovén srácot, Klement, hogy érdeklődjem nála, van-e eladó biciklije. (Ugyanis itt - mint említettem - bicikli nélkül halott ember vagy.) Mondta, hogy természetesen van, majd beszélhetünk róla, viszont este lesz egy kisebb összejövetel a szobájában, ha van kedvem, menjek fel. Hát naná, hogy éltem a lehetőséggel, végülis megérkezésem óta a szobatársamon (és az otthoniakon) kívül nem beszéltem senkivel, végre megismerhetek pár embert. Na, ott aztán volt lehetőség új és érdekes arcokkal találkozni. Csak illusztrálásul, hogy hányféle emberrel találkoztam: volt ott mexikói, dél-koreai, török, olasz, spanyol, szlovén és persze magyarok is. Vidám este volt, bár én inkább kettesben beszélgettem emberekkel (így a nyelvi korlátaimat is könnyebb volt leküzdenem).

Másnap bevásárlókörutat tettem - kétszer is: először Uwe, a lakótársam mutatott meg pár szupermarketet, majd délután az erasmusos diákokat vezette pár tutor körbe (nem volt túl nagy séta, gyalog is maximum 5 percre vannak egymástól a közelben található boltok). Este pedig a belvárosban található szórakozóhelyek közül mutattak meg nekünk párat - először kívülről, majd a végén beültünk az egyik, Levinsky's nevű kocsmába. Aznap főleg a "szláv tengerrel" ismerkedtem meg kicsit, egy szlovák sráccal és a barátnőjével, egy cseh lánnyal, egy lengyel sráccal, valamint egy lettországi orosszal és egy moszkvai lánnyal. Róla kiderült, hogy Bambergbe érkezése előtt egy héttel még nyaralt - Bükön. Kérdezte, hogy tudom-e hol van, ott Szombathelytől nem messze... Mondtam neki, hogy egy kicsit, mivel ott lakom. :D ("No way!")

Hétfőn már alig vártam, hogy megtudjam, ki is a többi velem együtt érkezett magyar. Aztán, amikor a külföldi diákok össznépi köszöntésén megpillantottam az egyiküket, már tudtam, hogy mi ismerjük egymást valahonnan. Aztán kiderült, hogy Józsi szintén szombathelyi, Pupi haverja, és egyszer együtt utaztunk haza vonattal, ahol meglehetősen sokat beszélgettünk. Azóta már a többi "új" magyart is megismertem, bár elvileg még egy valaki fog jönni (vagy már itt van), akit nem ismerünk.

Azt hiszem, mára ennyi. Hamarosan folytatom, és lassan talán utolérem magamat. (Azért ez valahogy kellemesebb feladat, mint amikor a tanulásban kell utolérnem magamat. :D)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aronbambergben.blog.hu/api/trackback/id/tr484324409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása