HTML

Áron Bambergben

Friss topikok

Címkék

Müncheni kirándulás

2012.03.30. 19:45 liberal youth

UPDATE: A képek végre elérhetők az alábbi linken (az első pár fotót Joci készítette, a többit én a telefonommal, és nem válogattam ki a rosszakat): 

picasaweb.google.com/116099521609997071864/Munchen

Múlt szombaton Münchenben jártunk, a foci és a sör fővárosában (bár ez utóbbit bambergiként elég erőteljesen meg kell kérdőjeleznem:D). Igazi kirándulóidőnk volt, kellemes 20 fok körüli hőmérséklet, felhős ég - bár a napsütés kicsit hiányzott, de legalább nem volt melegünk.

Reggel 8-kor indultunk, két busszal, és 11-re már Münchenben voltunk, pedig közben tartottunk egy húsz perces pihenőt. Végig autópályán mentünk, jól lehetett haladni, ami nem is csoda, hiszen Nürnberg és München között például már 2x4 sávos az út. München szélénél kellemes meglepetésben volt részünk, pont az Allianz Aréna mellett húztunk el, meg kell hogy mondjam, méltán híres a szépségéről. Valamint befelé menet, ha csak távolról is, de láttam a BMW-tornyokat, igen impozánsak!

Megérkezésünk után több csoportra bomlottunk, voltak akik állatkertbe, mások múzeumokba mentek, én az "általános" városnéző csapathoz csatlakoztam, mint később kiderült, jól döntöttem! Elsőként München "Váci utcáján" battyogtunk végig a városháza felé, láttam az itt parkoló autók között egy Volkswagen Golfot is. A többi Mercedes, Porshe, BMW stb. volt... A Neues Rathaus (új városháza) az egyik legszebb épület, amit életemben láttam. Neve ellenére párszáz éves, és a homlokzatán található egy miniatűr bábszínház, az ún. Glockenspiel (harangjáték), mely minden nap eljátssza V. Vilmos herceg és Renata Lorreine valamint a Schäfflertanzot (a kádárok táncát), természetesen harangjátékkal kísérve. Nekünk is volt szerencsénk az előtte elterülő térről megtekinteni az "előadást", nekem nagyon tetszett! (Akit érdekel, itt van hozzá egy link, ahol megtekinthető róla videó: https://www.youtube.com/watch?v=4re5cl3HeIk&feature=related ) München egyébként szerintem eléggé kétarcú, egyrészt nagyon modern, másrészt meg kicsit olyan, mint egy középkori város: mutatványosok, zenészek, tömeg, régi épületek stb. 

/Közben belebotlottunk egy tüntetésbe is: kábé húsz neonáci hallgatta egy szónok beszédét táblákkal felszerelkezve, míg tőlük pár méterre - rendőrökkel elválasztva - az antifák próbálták kinyilvánítani ellenérzésüket ("nazis raus, nazis raus")./

Ezt követően a dómot néztük meg, melynek az egyik tornya sajnos felújítás alatt állt, viszont így is szép volt - de leginkább hatalmas! Főleg a belseje, még sosem voltam ekkora belmagasságú templomban (vagy legalábbis ez annyira lenyűgözött, hogy a többi elhomályosul mellette)!

Sajnos a többi megtekintett épület nevét (az utolsó kivételével) nem tudom, helyette beszéljenek a képek!

Délután elkezdett esni az eső, így végül úgy döntöttünk, kihagyjuk az Angolkertet, helyette München leghíresebb sörözőjébe, a Hofbräuhausba ültünk be. Talán nem meglepő, de zsúfolásig tömve volt, mi végül a legeldugottabb sarokban találtunk magunknak ülőhelyet. A hangulat egyébként az az echte bajor kocsmahangulat volt, amit a filmekből, beszámolókból elképzelünk. Azt leszámítva talán, hogy itt "csak" 4-6 korsóval rohangáltak a felszolgálólányok és felszolgálók. Ezután mi még Jocival átugrottunk egy másik kocsmába, ahol én Franziskanert (barna búzát) ittam - bátran állíthatom, legalább olyan jó, de szerintem jobb is, mint nagy kedvencünk a srácokkal, a Pikantus.

Hazafelé újra sikerült megcsodálnunk az Allianz Arénát, immár kivilágítva (sajnos a fényképen nem túl sok minden látszik), valamint az autópálya melletti pihenőhelyen belebotlottunk két busznyi Bayern-drukkerbe. 2-1-re nyertek a Hannover ellen (azt el is felejtettem megemlíteni, hogy napközben is tele volt a város mindkét csapat szurkolóival), így érthetően jó kedvük volt.

Nekem mindenesetre nagyon tetszett München, egy igen szép város, telis-tele látványossággal, ha tehetitek, látogassatok el ti is!

 

UPDATE: A képek végre elérhetők az alábbi linken (az első pár fotót Joci készítette, a többit én a telefonommal, és nem válogattam ki a rosszakat):

picasaweb.google.com/116099521609997071864/Munchen

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aronbambergben.blog.hu/api/trackback/id/tr384350848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása