HTML

Berlin - Potsdam

2012.06.06. 22:46 liberal youth

Már nagyon elszégyelltem magamat, hogy ezer éve nem írtam, így kanyarítok egy rövid bejegyzést a berlini-potsdami kirándulásról, remélem, a képek mennyisége majd kárpótol mindenkit. (na nem mintha olyan sokan olvasnák a blogot, de aki van, azt meg kell becsülni! :D )

Szóval május elején tettünk egy három napos kirándulást Berlinbe és Potsdamba. Berlin a térképen jó messze van Bambergtől, de lévén, hogy itt mindenhol autópályák futnak (a kollégiumtól kábé 100 méterre van a Berliner Ring nevezetű körút, amely már 2x2 sávos...), így egy jó négy órás út után meg is érkeztünk a szállásunkra, amely a városközpont közvetlen közelében feküdt, így mindent könnyen el lehetett érni. Az odaútról mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy bár külön tábla is jelzi az "ehemalige innerdeutsche Grenze"-t, és egy igen szép és széles völgy mentén húzták meg, leginkább az út állapota mutatta, hogy ez bizony már az egykori NDK. Én még abban a szerencsés (?) helyzetben vagyok, hogy utazhattam az M7-es autópályán, amikor még azokból a szép nagy betonlapokból volt kirakva. Nos, Németország egyik legfontosabb (A9, München-Berlin) autópályája pontosan ugyanilyen elemekből áll, és a Puzzle-darabkák itt-ott, főleg Thüringia tartományban már erőteljes szétesésnek indultak. Becsületükre legyen mondva, hogy már neki is álltak a felújításnak (aminek arra utazóként annyira nem örültünk), de hát ez ugye közel 300 km hosszan nem megy olyan gyorsan.

Berlin. Bevallom őszintén, engem nem nyűgözött le annyira. Talán az időjárás tette, talán az én Budapest szépségéhez szokott szemem túl finnyás, de számomra kicsit szürke, középszerű és túllihegett. Persze, szép a Brandenburgi kapu meg a Siegerdenkmal (győzelmi emlékmű), a Dóm, na meg persze a Reichstag, de ezek valahogyan elszórva találhatók a városban, nincs meg az az összhang, amit egy budapesti turista a Vár-Gellért-hegy-Belváros-háromszög Duna által elmetszett kompozíciójából láthat. Számomra a legnagyobb élményt talán a East Side Gallery, az egykori Berlini Fal graffiti-kiállításként funkcionáló része nyújtotta (illetve a Reichstag Bundestag ülésterme is, ha oda bemehettünk volna). És persze az U1 metróvonal, mely a város felett fut, és egy kis amerikai hangulatot kölcsönöz a környéknek. Végül egy kis érdekesség: egyik este elmentünk egy sörkertbe, amelyet egy olyan helyen keresztül közelítettünk meg, amely egy az egyben a Szabadság-szobrot és az alatta elterülő gellért-hegyi sétányokat idézte!

Harmadik napunkat Potsdamban töltöttük. Szép kis város, a Schloss Sancoussi, Nagy Frigyes egykori nyári rezidenciája pedig kifejezetten pompás - igazi királyi kastély-hangulata van. Ennél szebb már csak nyáron lehet, amikor a teraszokat is benövi a szőlő! (Sajnos a belsejéről nem igazán tudtam képet készíteni, mert tilos volt fényképezni, és az egyik teremőr rámszállt (nem tetszett neki, hogy ott a vállamon a táska...), így talán ha két, elég rossz minőségű képet tudtam készíteni - de ezek is jól illusztrálják azt a hihetetlen gazdagságot, amivel a palota (és egykori ura) rendelkezett. Zárásként egy olyan kis történet, ami megint csak engem érdekel, de hát mégiscsak az én blogom! :) Potsdamnak van egy szép, sétálóutcás övezete, rajta egy villamosvonallal, és az utca végén - mint ahogyan a városban mindenhol - egy kapu található, amelyen ez a villamos keresztül halad, méghozzá egy fonódó sínpárral, ami azt jelenti, hogy a két sín majdnem teljes átfedésbe kerül, hiszen csak így fér át a "tuja" a kapu alatt. Mivel ez nekem nagyon tetszett, gondoltam, megvárom a következő villamost, és lfeényképezem, amint átbújik. Több mint öt percet álldogáltam ott - a többiek már az utca vége felé tartottak - amikor végre megjelent. Szépen be is állítottam előre a képet, és azt vettem észre, hogy egy bácsika bandukol a sínen, közvetlenül a villamossal szemben. Az emberünk végül hajlandó volt nem elüttetni magát, de mire kimászott a képből, addigra a villamos már elég rendesen kint volt a kapun. Szóval ennyit a fotós pályafutásomról...

Mára ennyi, hírösszefoglalóval legközelebb 14 órakor jelentkezünk. ;)

És a képek ( a medvét sajnos nem tudom elforgatni, túl makacs): 

DSC00635.jpg

DSC00668.jpg

DSC00730.jpg

DSC00783.jpg

A fanatikusoknak, akiknek ennyi nem elég: https://picasaweb.google.com/116099521609997071864/BerlinPostdam201205456?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJrWiOaJ3P24SA&feat=directlink

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aronbambergben.blog.hu/api/trackback/id/tr854570275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása